Friday, May 11, 2007

La famille

This album is powered by BubbleShare - Add to my blog

Today we learned to say some family words in french.

le père ~ the father
la mère ~ the mother
le grand-père ~ the grandfather
la grand-mère ~ the grandmother
le frère ~ the brother
la soeur ~ the sister

We have to remember to match the ending of grand(e) if the word is masculine or feminine.

We played a matching game on the whiteboard and a flashcard game where one of us said "Qui est-ce?" and the others had to guess the family member.

Try printing this page and write the family members we have learned so far in french.

Tu as des frères ou des soeurs? Please leave your replies by clicking on comments below.

17 comments:

Anonymous said...

J'ai un fr'ere

Anonymous said...

J'ai un fr'ere

Anonymous said...

j'ai deux frére

Anonymous said...

J´ai un frére et quatre soeurs

Anonymous said...

J'ai un frere et deux soeurs.

Anonymous said...

J'ai deux soeurs.

Anonymous said...

J'ai deux frères

Anonymous said...

j'ai deux frères.

Anonymous said...

Bonjour

J'ai un frère.

Anonymous said...

J'ai un soeur.

Anonymous said...

J'ai un soeur et trois frère.

Anonymous said...

J'ai deux soeurs.

Anonymous said...

J´ai un frère et deux soeurs

J´ai un frère et un soeur.

Anonymous said...

Bonjour,


Je suis enfant unique

Anonymous said...

Je suis enfant unique

Anonymous said...

Je suis enfant unique

Anonymous said...

oui j'ai duex soeur

oui j'ai un frere